Belangrijke ontwikkeling Turkse consulaat in Nederland

Op basis van resultaten van een proef, begonnen op 22 januari 2019, heeft het Turks consulaat in Rotterdam besloten de betalingen vanaf 1 april 2019 te verwerken via het online POS-banksysteem.

Vanwege de overgang naar het nieuwe systeem zal contant geld, dat voorheen het enige betaalmiddel was, niet meer worden geaccepteerd.

Wat is het online POS-banksysteem?

Een makkelijk betaalmiddel dat werkt met iDeal. De betalingen geschieden via vezne.konsolosluk.gov.tr.

Het verschuldigde bedrag kan worden betaald nadat je je Turkse burgerservicenummer (kimlik no.) invult of het referentienummer invult. Vervolgens komt het bedrag tevoorschijn.

Voor de betaling is dus slechts een smartphone, laptop of tablet met internet nodig. Ook kan worden betaald met een bankpasje of creditcard bij het consulaat.

Een ander kan de betaling ook doen namens jou. Diegene hoeft niet eens aanwezig te zijn op het consulaat tijdens de betaling.