Belgisch chocolademerk stopt met alcohol ‘na Turkse overname’

Turks.nl Redactie

Het Belgische chocolamerk Godiva heeft aangekondigd geen likeurpralines meer te produceren. Dat meldt De Standaard.

Godiva, dat overgenomen werd door de Turkse koekjesgigant Ülker, ontkent dat het zich zo meer op moslims wil richten. ”We willen een zo groot mogelijk publiek. We veranderen daarom van strategie”, zegt een woordvoerder van het bedrijf.

In de Waalse media wordt beweerd dat deze zet tot bedoeling heeft een islamitisch publiek te plezieren.

Ook op social media wordt de link met de Islam al snel gelegd.

Het zou zelfs te maken hebben met de Turkse president.

”Onze strategie is nu om eenzelfde gamma aan iedereen aan te bieden”, vertelt een woordvoerder van Godiva aan Sudpresse. ”Pralines met alcohol richten zich enkel tot volwassenen. Wij wensen onze producten op een universele manier aan een zo groot mogelijk publiek aan te bieden”, aldus de woordvoerder.

Godiva Chocolatier werd in 1926 opgericht door Joseph Draps. Hij opende zijn eerste winkel nabij de Grote Markt van Brussel. In 1967 werd Godiva overgenomen door Campbell Soup Company die het op hun beurt in 2008 verkochtten aan de Turkse groep Ülker.