Man overleden om ‘semaver’ in auto

AvatarTurks.nl Redactie

Een 45-jarige Turkse man is overleden in zijn auto wegens koolmonoxidevergiftiging. Dat melden Turkse media.

De man, Feridun Kaya, was eigenaar van een kebabkraampje. Hij zou het in de avond koud hebben gekregen en besloot hij even op te warmen in zijn auto. Daarvoor stak hij zijn semaver aan, zonder de ramen open te zetten in zijn auto. Een semaver is een traditionele Turkse theepot dat werkt op houtskool.

In de ochtend troffen zijn vrienden hem aan in de auto. Voor medische hulp was het al te laat.